Spotify listor

Tårtan
This post was updated on .
Har gjort några spotify listor med Sator anknytning!

Baby Demons - Hultsfred 1989 http://open.spotify.com/user/lom1966/playlist/7qCfc1E3MPRI8vqael5MNm
Det är låtarna Baby Demons spelade på Hulsfredsfestivalen 1989. En låt saknas, Up Front med The Wipers.  Jag har lagt till 3 bonus låtar. En av The Waves och två KSMB låtar som Baby Demons spelade med Johan Johansson på sång den 1 feb 1990 på Tre Backar i Stokholm.

Barbie-Q-Killers Vol 1 http://open.spotify.com/user/lom1966/playlist/45SeJUj7q1cPx9ykd5IEfN
Här saknas en del låtar

Songs Sator Taught Us http://open.spotify.com/user/lom1966/playlist/7kCEMXuRFa3OsrfyJr35hZ
Covers Sator släppt på skiva, ej BBQ vol 1 låtarna, här saknas en del låtar också...

Hittar ni några fel eller fler låtar på Spotify hör av er!

Re: Spotify listor

Webquake
Administrator
Vilken bra idé!

Hittade några som fattades:

Over the top
http://open.spotify.com/track/1bYSW1eFVQa2ZgUwwCuMFM

You tore me down (gränsfall kanske, eftersom den aldrig släpptes)
http://open.spotify.com/track/3I6PKxGkYfopqoEgdYBNuf

Master of the universe (också gränsfall, eftersom det var Sator Codex)
http://open.spotify.com/track/3q4hJtKfWjpJrEFtSFmqAf

Hello hello borde väl in på den sista listan också, men det går inte att spela låten (jag får This track is not available)

Vilka Baby Demons-låtar är det som fattas?

Re: Spotify listor

Tårtan
Tack! Har nu uppdaterat listorna.

Baby Demons körde Baby I´m So Lonely och den finns på Spotify med The Yum Yums! Så nu ligger den med. Saknas bara Up Front med Wipers och Good Times Are Gone - Psychotic Youth nu från Hultsfred + Hello, Hello då.
Hello, Hello fanns på Spotify när jag gjorde listan sen tog de bort den...

Re: Spotify listor

Webquake
Administrator
Irriterande när låtar försvinner sådär. Men ibland kommer de ju tillbaks också :)

Ska försöka komma ihåg att skriva här om jag upptäcker nån mer låt som saknas.

Re: Spotify listor

Mattias
Här är några låtar som jag minns ifrån när Sator-pojkarna var radio dj's på P3 någon gång i början av 90-talet:

http://open.spotify.com/user/runerebellionjr/playlist/6SYQiQvkd85afpGqzfsOwa

Re: Spotify listor

Webquake
Administrator
Tack Mattias, intressant!

Jag blev lite inspirerad så jag gjorde också en lista. Covers Sator spelat live:
http://open.spotify.com/user/fuckerpunch/playlist/1sOixn4gMGeuozZTjyxUFq

Även här är vissa låtar lite tveksamma fall (både såna som är med och såna som inte är med) men grundregeln är att de framfört dem live som Sator (jag vet att det inte stämmer för Ramones första). Säg till om jag missat nåt!

Re: Spotify listor

Tårtan
Kanon, kommer ihåg att jag hörde Sloppy Seconds för första gången då!

Re: Spotify listor

Tårtan
Kanon!

Re: Spotify listor

Håkan
Ser att jag gjort detsamma som Tårtan - Barbie-Q-Killers vol 1. Hittade ytterligare några tror jag och fyllde på med fel låtar av rätt band. Här:

https://kemimannen.wordpress.com/2011/05/05/my-hair-sticks-up-like-a-roosters-does-as-i-step-out-into-the-night/

Spellistan: http://open.spotify.com/user/nanhananha/playlist/39jL8DjGZ1JQSrjP3A0Q3U