Slammer- och Stock Rocker Nuts-pressar, en genomgång

Slammer- och Stock Rocker Nuts-pressar, en genomgång

Webquake
Hallå!

Det är lite svårt att hålla reda på vilka pressar som finns egentligen.
Följande lista har jag fått ihop men det finns ett frågetecken.

Slammer!

Vinyl
Svensk, Radium RA 033 (röd*, orange, blå, gul(?) och limegrön label)
Tysk, Independance EFA 8557
Fransk, Closer CLO 085

CD
Svensk+tysk, Radium RA033/EFA CD 08557 26
Svensk reissue, WEA 9031-76522-2

Stock Rocker Nuts

Vinyl
Svensk, Radium RA 063
Tysk, Radium Germany EFA 14363

CD
Tysk press, Radium Germany EFACD 14363-26
Österrikisk press, Radium RACD 063
Svensk, Radium RACD 063 - med MD-logga, släppt av MNW
Svensk reissue, WEA 9031-76523-2

* jag saknar dessa

Fråga:
Finns Slammer-CD också i österrikisk och MNW-press?

Re: Slammer- och Stock Rocker Nuts-pressar, en genomgång

Fredrik B
Min Slammer CD oxå Tysk/Svensk, och den är köpt ca 1991.

Re: Slammer- och Stock Rocker Nuts-pressar, en genomgång

Webquake
Administrator
Tack för svaret! Börjar misstänka att alla Radium-pressarna var sådana...

Re: Slammer- och Stock Rocker Nuts-pressar, en genomgång

Chips
Alla Radium CD:n gjordes i Tyskland. Så det finns inga Svenska Slammer och Stock Rocker Nuts CD:n
Vinyl finns både och. Och Slammer den Röda Franska såklart.
Chips

Re: Slammer- och Stock Rocker Nuts-pressar, en genomgång

Webquake
Administrator
Aha ok. Men det finns i alla fall tre olika Stock Rocker Nuts-CDs.

Re: Slammer- och Stock Rocker Nuts-pressar, en genomgång

Chips
Den tredje är uppenbarligen en upplaga som pressats upp av MNW efter att de köpt Radium
Trodde inte de hann det eftersom vi lämnade MNW direkt.

Då kan det finnas en Slammer med MD loggan på också i teorin

Re: Slammer- och Stock Rocker Nuts-pressar, en genomgång

Webquake
Administrator
Mystiken tätnar!

Radium köptes upp i december 1990 så dessa MNW-pressar är i så fall troligen släppta i början av 1991?

Re: Slammer- och Stock Rocker Nuts-pressar, en genomgång

Webquake
Administrator
Nu har jag hittat en fjärde variant av Stock Rocker Nuts på CD. Det verkar vara en österrikisk press och den är annorlunda mot de tre ovan. Se bilder:

På CDn står "Mastered by DADC Austria", betyder det att den låter lite annorlunda? (jag hör ingen direkt skillnad men har nog inte så känsliga öron för sånt)

Frågan som uppstår är såklart - finns en österrikisk Slammer-CD också?
För varje skiva man hittar dyker det upp fler frågetecken.

Re: Slammer- och Stock Rocker Nuts-pressar, en genomgång

Chips
Det har aldrig skickats någon master till Österrike så det bör vara samma mastring
Har dock ingen aning om varför denna upplaga är pressad där????
Är säkert Tyska Radium som bytt presseri av någon anledning.
Chips

Administrator
Skumt är också att det inte står Radium Germany på den, endast Radium. På baksidan av häftet står också bara den svenska adressen.

Re: Slammer- och Stock Rocker Nuts-pressar, en genomgång

Webquake
Nu har jag fått tag på Stock Rocker Nuts med MD-logga på baksidan. Jag har uppdaterat första inlägget med den nya infon.

Re: Slammer- och Stock Rocker Nuts-pressar, en genomgång

KISSWacks
På de svenska pressarna på vinyl av Slammer, ingår det textblad i alla fyra versionerna?

Jag har alla fyra, men det finns inte textblad i alla.

/KISSWacks

Re: Slammer- och Stock Rocker Nuts-pressar, en genomgång

Webquake
Administrator
Äntligen har jag kollat mina!
Jag har textblad i den gröna och den orangea, men inte i den blåa. Röda äger jag inte så den kan jag inte kolla.
De jag har är köpta begagnade så det är inte säkert att de är som när de var nya.