Headquake

Steffe
Howdy!
Jag letar efter den första versionen av "Headquake" med annorlunda samplingar,
hur vet man vilken version som är vilken?? finns det nån skillnad i nummer eller liknande?
Mvh: Steffe

Re: Headquake

Webquake
Administrator
Om man tittar på undersidan av CDn, i den silvriga ytan närmast hålet, står det:

i den första versionen: 903176425-2 WME
i den andra versionen: 903176425-2.2 WME

Och så i bookleten till den första Headquake står det från vilka filmer samplingarna i introt och outrot är tagna. Detta var de tvungna att plocka bort till den andra utgåvan.

Den första har också en blåare framsida (men det syns ju mest om man har den bredvid den andra).

Och så en skillnad till (förutom att introna är olika såklart): i den andra versionen sitter "Intro" och "Slug it out" ihop, i första versionen är de två olika spår (så spårnumren är olika).

Den första är ganska kul att lyssna på när man är van vid den andra, framförallt introt till Bound to be good gillar jag: "The impulse had become irresistable".

Lycka till i jakten!

Re: Headquake

Steffe
Tackar så mycket för svaret :-) nu har jag nått o gå efter!! :-)
Mvh: Steffe